A végén minden jó. Ha nem jó, az nem a vége.

Győzni jöttem!

Győzni jöttem!

Búcsú az utolsó tejfogtól

2018. május 31. - Dinamika

A múltkori remek foghúzatási kísérletet elmeséltem a második CyberKnife műtét során az orvosnak, mire kérés nélkül írásba adta, hogy egy ilyen pontbesugárzós műtét után minden fajta fogkezelés megengedett.

Ugyanakkor Nóra, a családi fogorvosunk is megtudta, hogy őt kihagytam volna, ezért nehogy megsértődjön úgy gondoltam mégis inkább vele húzatom ki a fogam. Kinn rendel ugyan a francban, de ha kell, én kimegyek, csak végre szabadítson már valaki meg a kis makacstól (előtte azért gondosan lecsekkoltam neten, hogy mennyi év választ el attól, hogy bekerüljünk a Guiness rekordok könyvébe, de a legöregebb tejfogtulajdonos 87 éves elmúlt mikor regisztrálták...).

Szóval ráírtam Nórára és kértem egy időpontot tőle, amit ma reggel 8-ra sikerült kapnom. Taxival bumliztam ki és kicsit elszégyelltem magam, amikor az eredetileg mondott 5000 helyett csak 2000 Forintot írt az egészségpénztári számlára és hozzátette, hogy "szíve szerint ennyit sem kérne". Nem tudtam mit helyes erre mondani, hiszen nem szívesen fogadok el kedvezményeket, mert az egyetlen oldal, ahol a napi szintű dolgokban rendben vagyok: az anyagi (és ezt most lekopogtam).

Tőle őrizgetem egyébként eddig az egyik legkedvesebb reakciót is. Amikor ugyanis hónapokkal ezelőtt nála voltam egy tömést csináltatni és megkérdeztem hogyan lesz majd a pótlási procedúra, pillanatok alatt felfirkantotta egy lapra, hogy mi mennyibe kerül, milyen sorrendben és időkihagyásokkal kell dolgozni és amikor kicsit elbizonytalanodtam, hogy vajon van-e értelme belevágnom egy ilyen fél éves projektbe, csípőből rávágta, hogy "Persze!" És ez a hozzáállás hihetetlenül jól esett. Egyébként ők az elsők, akik tudnak Melanómás agyi áttétesről: egy betegük ugyanilyen, azzal a különbséggel, hogy neki kisugarazták az agyi szutykokat elég hatásosan, de pont most jött a hír, hogy hiába tiszta az agya, megjelent a tüdejében nyolc új kis folt... :( És nem immunterápiát kap, hanem kemoterápiát és én innentől mégsem szeretném vele felvenni a kapcsolatot, mert ez semmi jót nem ígér.

Maga a procedúra rendkívül egyszerű volt: először lekente az ínyemet, hogy kevésbé fájjon az érzéstelenítős injekció, utána kaptam kettőt abból, majd miután elzsibbadtam, egyetlen mozdulat volt az egész.

Kérésemre megtarthattam a kis "utolsó mohikánt", nem is akármilyen körítéssel: citromsárga, nyakban hordható kis "koporsót" kapott:

fog.jpg

De ami talán még érdekesebb: fény derült az 55 fog rejtélyére!

Azt mondta ugyanis Nóra, hogy az 5.5 akart lenni és azt jelenti, hogy a SOTÉn az amerikai számozást használják. A fej-negyedek (kvadránsok) ugyanis Amcsiban számokkal vannak jelölve és a maradó fogak esetén 1, 2, 3, 4 a jobb felső, bal felső, bal alsó és jobb alsó kvadráns. Tejfogaknál meg ugyanez, csak 5, 6, 7, és 8. Az európai számozásban egyébként a római és az arab számok használatával különböztetik meg a maradókat és a tejeket.

Ennek megfelelően az én jobb felső ötösöm amerikai számozással 5.5. Mondjuk egy pontocskát a két ötös közül így is kihagytak, de ennek fényében már sokkal jobban érthető a leírás.

Mentségemre legyen mondva ezt még a háziorvosom sem tudta, ezért arról az "ambuláns lapról" helyben csinált egy fénymásolatot...

A bejegyzés trackback címe:

https://gyoznijottem.blog.hu/api/trackback/id/tr1314016014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása