A végén minden jó. Ha nem jó, az nem a vége.

Győzni jöttem!

Győzni jöttem!

Látogatás Marinál

2017. november 21. - Dinamika

Hetekkel előre megbeszéltük a találkozást Marival (Gerson-terapeuta). Mondta, hogy hozhatok magammal bárkit (sőt!), meg hogy fontos, hogy személyesen is lásson. Először azt mondta, hogy két alkalom szokott lenni a terápiát megelőzően: egy olyan, amikor felveszi az adataimat és anamnézist készít, meg egy olyan, amikor oktatást tart. Aztán a beszélgetés végén már azt mondta, hogy leadja az egészet egyben, egy nap alatt, készüljek úgy, hogy 11-től 4-ig vagy 5-ig fog tartani a program.

Apa hajlandó volt velem jönni, Anyu elzárkózott és alapvetően az orvos ismerősök nem nyilatkoztak túl támogatóan az ügyben (és most finom voltam). Engem viszont nagyon érdekelt, mert egyszer már egy része nagyon kisegített és különben is érdekelt. Tudom, hogy még mindig van lehetőségem visszakozni, de akkor legalább azt is biztos forrásból szeretném tudni, hogy pontosan mire mondok nem-et?

Szóval tegnap jött el a nagy nap, amikor rá tudtam szánni időt-energiát, hogy kibumlizzak Nagykovácsi határába és ott töltsek egy napot; Apuval a János Kórháznál találkoztunk. Előbb érkeztünk Marihoz negyed órával, de ez nem okozott problémát.

A szeánsz első fele nagyjából azzal telt, hogy mondott pár dolgot magáról meg a terápiáról, majd áttértünk a betegségemre, ahol már aktívan jegyzetelt. Annyit kellett írnia, hogy elfogytak az üres hátlapok és új lapokat kellett vennie. Elég részletesen elmeséltem mindent, ő néha kommentált, kérdezett, de leginkább meghallgatott. Miután számára minden részlet új volt, érdekelte, ugyanakkor elég művelt a témában (a férje is IV. Stádiumú melanómás volt. Mégpedig 20 éve!!! És még annyira él, hogy néha be is jött közben a szobába). Bár őneki rákja nem volt, de Interferont maga is kapott, úgyhogy arról sem kellett sokat magyaráznom. Ezek után felvette az adataimat rengeteg sok kérdéssel (5-6 oldal, amiből csak másfél volt a különböző betegségek felsorolása születésemtől kezdődően). Szerencse, hogy ott volt Apu, mert ki voltam kérdezve a születésem körülményeiről is, meg hogy meddig kaptam anyatejet, amikről... nos, bevallom nem sok mindenre emlékszem. :-)

Egy-két kérdése meg reakciója eléggé meglepett, illetve igaza volt. Megkérdezte például, hogy az Interferon befejezése után volt-e PET CT-m, vagy bármilyen képalkotó vizsgálatom? Mondtam, hogy nem és hogy ezt anno magam is furcsálltam. Azt még jobban, hogy koponya még csak tervben sem volt, mikor köztudott, hogy a Melanoma mennyire „szereti” az agyat...

Az viszont még érdekesebb volt, hogy amikor meséltem a betegségem előtti hetet, amikor minden nap rohangáltam valami orvoshoz, a szemészes résznél hátradőlt, mert azt hitte ott lesz a történet vége. De miért? Nos, mert az ő férjénél az volt az agyi áttét kontroll, hogy 3 havonta ment szemészhez szemfenék vizsgálatra, ott ugyanis világosan látszik, ha az agynyomás megváltozik.

Erről én még soha nem hallottam! Engem akkor szemész is megnézett, meg optometrista is utána a boltban, de egyikük sem jelzett semmit. De azt soha nem felejtem el, hogy másnap, amikor már eljutottam a sürgősségi MRI kiírásához, protokoll szerint el kellet mennem a vizsgálat előtt egy épp rendelő onkológus nőhöz is, aki megírta a papíromat, de azt már nem írta rá, csak némileg megvető hangsúllyal szóban tette hozzá, hogy „Biztos csak valami fertőzés lesz”... Szóval ha még egy onkológus is ekkorát téved, akkor mit várjunk egy mezei szemésztől?

Azt is elmesélte, hogy amikor a férje beteg lett, ő teljesen kétségbeesett és embereket keresett, akik túlélték a melanomát, de mindenhol csak 3 meg 5 éves túléléseket hallott és akkor ismerte meg a Gerson-terápiát. Amit úgy csináltak végig, hogy ő otthon maradt és főállásban támogatta a férjét (préselte neki a leveket, főzte a levest stb.), a férje meg eljárt ugyan dolgozni, de délben mindig hazaugrott. A melanoma diagnózisa gyakorlatilag egyet jelentett a halálos ítélettel 2013-ig. Olyan előfordult ugyan, hogy valaki nem lett áttétes, de ha igen, akkor megkezdődött a visszaszámlálás... Ez agyi áttét esetén pontosan négy hónap hátralevő időt jelentett (én most tartok 6,5-nél és még nem lapozgatom a koporsó katalógusokat).

Azt egyébként meséltem már, hogy amikor az első epilepsziás rohamom volt, hova igyekeztem épp a vonattal? Augusztus 24.-e volt, a Nagypapám halálának első évfordulója és erre az alkalomra rendeztek a nővéremék egy gyászmisét Budapesten az Egyetemi templomba. A vonat pont fél órával előtte kellett volna hogy beérjen a pályaudvarra és ezért is volt rajtam a meleg nyári nap ellenére sötét ruházat. Anya azt mondta, hogy lehet, hogy a Nagypapám vigyázott rám még ekkor is, így utólag is, hisz ha akkor nem kapok rohamot, csak szeptember közepén derül ki, hogy mivel van tele a fejem. Akkor meg már lehet tényleg késő lett volna... Soha de soha nem fogom elfelejteni, hogy amilyen gyakran csak tudtam olyan gyakran látogattam a Nagypapát a kórházban, de őt gyakorlatilag a halálos ágyán is sokkal jobban érdekelték az én leleteim, mint a sajátjai. Az én leleteim, meg a Nagyi. De ez egy másik történet.

Visszatérve a Gersonozásra a kikérdezgetésekkel eltelt gyakorlatilag 3 óra és mondta Mari, hogy akkor most meghallgatná a kérdéseimet és utána menjünk ebédelni. Mondtam neki, hogy RENGETEG kérdésem van, úgyhogy szerintem inkább most menjünk ebédelni és majd utána felteszem őket. Ajánlott egy éttermet a közelben és mialatt sétáltunk, Apa mondta, hogy nincs nála az Inzulinja, úgyhogy ő majd csak néz engem az étteremben. Mondtam neki, hogy na nem, akkor menjen inkább haza, majd elmesélem a folytatást. Nem kellett kétszer mondani :D (Este a telefonban aztán bevallotta, hogy a múlt héten műtött foga is elkezdett fájni, meg valahogy ő nem gondolta, hogy ez tényleg egész napos program, ezért nem is úgy készült.)

Így aztán egyedül mentem vissza a folytatásra. És akkor elővettem a kis rózsaszín füzetemet. Mondom is a lényeget:

- Az hiba, hogy desztillált vizet iszom, nem szabad. Forrásvizet kell inni! Ha valakinek nincs forrása otthon, akkor lehet hozatni is (mármint a vizet), de jó a Clean Water gép is, ami pl. a suliban van. A desztillált víz a beöntésekhez, meg a főzéshez kell.

- Szintén nagyon veszélyes, amit a rossz májértékeimkor csináltam, mert kávés beöntést a levek ivása nélkül nem szabad csinálni: amit elveszít a szervezet, azt másik irányból vissza kell pótolni!

- Igen, a fűszerek is bio-k kell, h legyenek, de úgyis csak keveset lehet használni

- A Gerson-terápia egy enzimterápia, az a lényege, hogy az immunrsz. azon része, ami a külső méreganyagokat dolgozza fel, felszabaduljon.

- Kozmetikumokat nem szabad használni, sem dezodort, de a legjobban tiltott dolgok az illatosított krémek. Végülis dezodorként egy sókristály megengedett, meg ha nagyon akarok, akkor vehetek készítményeket, de csak és kizárólag bio-t és alapozni, sminkelni is csak és kizárólag alkalmi jelleggel szabad. A samponom legyen natúr szappan, öblítésre citromos/ecetes víz, vagy ricinusolaj + tojásfehérje ajánlott. Adott egy telefonszámot egy biokozmetikushoz (Timi), meg egy francia weboldalt a sókristályos dezodorhoz.

- Kontaktlencse maradhat, a folyadéka is (pedig abból azt hiszem létezik bio), de otthon úgyis szemüveget hordok (én aztán nem...)

- A fogkrémem kuka (NEEEEE!), a fogkeféből viszont nem kell bio (pedig találtam egy remek koreai márkát, aminek a sörtéi bambuszból vannak szén/arany/ezüst bevonattal... és nem is drága! Már vettem is 3-at!)

- Tampon tilos, az egyebek OK-k, csak legyenek bio-k

- A papírtermékek (WC-papír, szalvéta, zsepi stb.) mind OK-k, nem kell, hogy bio-k legyenek, csak hogy illatmentesek

- A szakácskönyvekkel semmi gond, csak a terápia első szakaszában nem lehet semmilyen lisztet használni, márpedig a vegán ételek nagy része gabonás... ez igaz.. *sóhaj*

- Mikrózás tilos! Megöli az ételt!

A pirítós sütő onnantól engedélyezett, amikor már lehet enni Gerson-kenyeret...

- Szilikon sütőfomát használni lehet!

- Fa fakanalak kuka!

- Csak a MELAMINos kemény műanyag jó, a "fakanál" is abból legyen.

- Műanyag ételhordókat el lehet felejteni. Üveg jó csak, de annak a fedele már lehet műanyag. (Létezik ilyen!)

- Edények anyaga INOX, porcelán, üveg, vagy zománcozott lehet, a nikkelezett/krómozott, vagy alumínium tilos!

- Édesíteni csak mézzel, vagy bio finomítatlan nádcukorral szabad.

- Olaj csak lenmagolaj lehet.

- Aszalt gyümölcs is csak bio lehet

Adott egy bio termelői listát is, akiknél – embertől függően – 10-20% kedvezményt is kapok, ha megsúgom, hogy Gersonos vagyok. Egyébként Budapesten a MOM-os biopiacon szoktak kinn lenni.

A terápia 4 alappilléren nyugszik:

  • Speciális táplálkozás
  • Levek
  • Táplálékkiegészítők
  • Beöntések (3-4 lé után egy)

- A rák oka egy epigenetikai elváltozás, amit B12 vitamin pótlásával, táplálkozással, lelki dolgok helyretételével meg sporttal lehet visszafordítani.

Tisztítás, hiányállapotok megszüntetése, életmódváltás, táplálkozás váltás, szemléletváltás kell.

- Mindig van egy nagy lelki ok. ((Jaaaaj :( ezt már de sokat hallottam... Másik kedvenc mondatom, hogy csak a jó emberek kapnak rákot.))

- Az , ha vallásos vagyok és fontos az is, hogy tudjak jól imádkozni. Mert nem azt kell kérni, hogy gyógyuljak meg, hanem azt, hogy a szervezetem legyen elég erős ahhoz, hogy le tudja küzdeni a betegséget.

- Ajánlott kiegészító terápiák:

  • QUAQUM Fürdő
  • Ózon terápia
  • Hidroterápia

- A terápia során 2-3 naponta kell hőmérsékletet és vérnyomást mérni

- A présgép vásárlásakor fontos, hogy mindent kinyomjon a gyümölcsből, a lében már ne legyen rost, a szűrő INOX legyen és hengerek végezzék a darálást meg a préselést. Jó márkák:

  • Omega
  • Angel
  • GreenStar

de a legjobb:

  • NORWALK juicer

Ezek elég drágák, de utóbbit havi 20 000 Ft-ért lehet tőle is bérelni. De ha tudok szerezni Amerikából, akkor az lehet a legjobb. Megkérdeztem a Hurom márkát is, de azt nem ismerte. Neten rákeresve azt mondta, hogy az is jó lehet, de még valami anyagon át kéne szűrni a belőle jövő levet.

Lemásolta néhány leletemet, megnézte a legfrissebb laborom, majd megnézte a körmeim (apró hiányállapotok), meg a nyelvem (szintúgy) és megállapította, hogy a májam remekül bírja a gyógyszeremet. Konkrétan azt mondta, hogy egyáltalán nem látszik rajtam, hogy beteg vagyok :-) Azt is mondta ugyanakkor, hogy rengeteg orvosi hibát lát a kezelésemben, főleg az első operációt megelőző időszakban (amikor 8 hónap alatt 4 bőrgyógyász látott és senki nem mondta, hogy baj van, csak javasolták, hogy vetessem le azt az anyajegyet).

Jelenleg egy Gerson-os betege van, meg egy GEST-es (amit ne kérdezzetek mi, mert nem tudom) és bár sosem vállal háromnál több embert és most nem is keres új pacienseket ha gondolom, elvállal. De tudjak róla, hogy Melanómás agyi áttétes nála még ezzel nem gyógyult meg... A Gersonnal igen, de nála nem.

Gondolkozhatok még a dolgon, valamint le kell még adnia az oktatást, mert úgy látja, hogy orvosi kérdésekben nagyon rábíztam magam a környezetemre (ez bizony igaz, de mit tehetnék, ha ennyi orvos van körülöttem?) és addig nem kezdhetem meg a terápiát, amíg nem látja rajtam, hogy tudom mi történik a testemmel. Viszont, ami az oktatás időpontját illeti, már abszolút elnéző volt a sulimmal szemben, így hajlott egy esti alkalomra. Tehát december 5.-én este hatra fogok menni legközelebb hozzá és szintén érdemes vinnem mindenkit, aki a terápia során majd mellettem áll.

Ha elkezdjük a kúrát, akkor első nap átjön hozzám leellenőrizni a berendezéseimet, a konyhaeszközeimet, a kozmetikumaimat stb. megcsináljuk a reggelit, meg megnéz egy beöntést is és nagyjából ebédfőzés környékén távozik. És onnantól minden egyes Aspirinről, amit beszedtem be kell számolnom. Éjjel-nappal hívhatom őt, ha van valami kérdésem/bajom. A kezelésemen csak ő módosíthat és azt is csak ő döntheti el, hogy van-e valami baj, vagy csak gyógyreakciót produkál a testem. Emellett szükség van egy orvosra is, aki be van avatva és aki kiír havonta laborra.

Az étkezések száma nagyon szigorúan három és ... nos, döbbenetesen egyhangú: reggel desztillált vízben főtt zabkása, (minél több féle) gyümölccsel, ebédre: saláta, Hippokratész leves, és sült zöldségek, vacsorára meg kb. az, mint ebédre. A levesbe annyi változatosság vihető, hogy lehet más levest is főzni, de egy kanál H. levest akkor is bele kell tenni...  

A terépia alatt nem utazhatok, csak akkor, ha viszem magammal a juicer-t. (Na erre azért elkerekedett a szemem, mert azt, hogy 2 évig ne utazzak... szóval ezt önmagában teljesen kivitelezhetetlennek tartom... még annál is kivitelezhetetlenebbnek, hogy: ) a terápia alatt nem járhatok dolgozni, se iskolába, csak a gyógyulásomra szabad koncentrálnom (MI???). Itt aztán enyhített annyit, hogy ha mondjuk olyan a munkám, h otthon végezhető, vagy nem vesz nagyon igénybe / annyira szeretem csinálni, hogy nem plusz stressz, akkor mégis, de akkor legyen valaki segítségem...

A terápiát elkezdhetem már a gyógyszer alatt is, de tekintettel arra, hogy elég érzékeny az állapotom, csak a legalacsonyabb szinten: napi 3 lével és egy beöntéssel. Szerinte a beöntés nem mossa ki a gyógyszert, mert más vérkört érint.

Amennyiben elkezdem a terápiát, nyilatkozatot kell tennem, hogy senki nem hitegetett gyógyulással és saját felelősségemre csinálom.(!) Ugyanakkor szedhetem a gyógyszert (sőt!), megműttethetem magam (sőt!), és minden orvosi segítséget igénybe vehetek, hisz maga Dr. Gerson is úgy tartotta, hogy amit ki lehet szedni és el lehet távolítani, azt el is kell.

Hat után jöttem el tőle és döbbenten láttam, hogy ezzel hogy elment szinte a teljes nap... Persze mégsem, mert reggel héttől már volt egy szakköri órám, este héttől meg volt egy tangóm, utána a vendégművészes Milongával (a tangó hétvége záróbulija!), ami annyira király volt, hogy még az első tangó cipőmmel is megajándékoztam magam! :) De a klasszikus nappal azért ezzel telt és a konzultációért fizetnem is kellett egy reális összeget (15 000 Ft-ot, ami gyakorlatilag kb. 2000 Ft-os órabért tesz ki – szóval szerintem nem a pénzért csinálja).

De természetesen gondolkozom nagyon... Szimpatikus ez a Gerson-dolog, de rettentően szigorú. A feltételeket nagyon szívesen megteremtem (juicer most már csakazért is kell!). És fegyelmezett is vagyok, bár néha-néha azért szívesen csalok. De az, hogy no utazás, meg hogy még 2 évig ne legyen munka / iskola... hááááát. Ebben a képben nagyon nem látom még magamat. Tehát gondolkozom...

A bejegyzés trackback címe:

https://gyoznijottem.blog.hu/api/trackback/id/tr7913345473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása